Mot Stockholm



Håller på att packa, åker till Stockholm om en stund...
Blir till att ladda med en godispåse och lite P4 och P1, så tråkig är jag.

Vi ses i Sthlm!


Ny jacka



Vaknade halv 7 imorse och kunde inte somna om, gahh! Supertrött nu!
Satte på heroes och lyckades somna om en stund, innan det var dags att stiga upp klockan 9 för att åka till world of golf och ha golfträning med Gabbi. Det gick bra och hon var nöjd med min sving, började jobba lite med att få upp hastigheten, fick låna en grej som säger tick, tick tack och som ska få upp lite speed i svingen.

Tog mig en sväng till Stadium XXL, rea och jag fick tag i denna fina jacka. Hade kostat 4000 kr från början och med personalrabatt betalade jag 1600kr, mycket pengar men fin jacka,

Var förbi på siba och kollade digitalkamera men usch det är svårt med alla finesser.
Har hängt upp tvätten och ligger nu i sängen, ska försöka sova lite innan vi får gäster, Eve står för maten idag.
Vi blir 7 pers till middag och sen blir det match, funderar på att spela på nätet, 100 kr på att Spanien vinner med 2-0!

Vi leder...!



Hemma från Falkenberg och seriespelet, trött i både knoppen och kroppen men jag är nöjd.
Vi har spelat vår första omgång i seriespelet, på Falkenberg GK, och vi leder!!!

För er som kan golf så spelade vi foursome (2 pers slår vartannat slag) och bästboll (2 pers och man väljer bästa resultat på varje hål) igår. Efter foursomen ledder vi, Orust, med 14 slag. Sen tappade vi lite och ledde med 8 slag inför idag. Idag gick det inte riktigt som vi hade tänkt oss men vi kämpade tappert och leder nu inför sista omgången med 5 slag. Jag är nöjd med mitt spel, gick 1 under par idag och hade 2:a bästa resultat av alla : )  sänkte mig också, dagen till ära, från +0,1 till +0,5, shit det går fort neråt nu....men det är roligt, jag älskar att spela golf just nu.

Dags att sova nu, har golflektion klockan 10 imorrn och sen tvätt på eftermiddagen, sticker ju till Stockholm på måndag för golftävling. Ska vara borta i 2 veckor sen är det är Finland efter Sthlm. Kanske jag ska försöka se några minuter på Heroes, galet längesen jag kollade nu.

Ska prioritera lite mys med Evelina och John imorrn också, mina kumpaner i lgh, vi ses typ aldrig!
Sov gott!

Middagsmys med klasskompisar...



Två inlägg på en dag, betyder det att jag redan är beroende?!

Har haft middags mys med klasskompisarna ikväll hos Anna ( se bild). Anna är för övrigt tjejen som har fått mig att börja blogg, kolla in hennes härliga blogg www.annaoting.blogg.se. Ikväll åt vi tacos i ugn och sen slängde Anna ihop en magisk efterätt, hallon, vit choklas och marshmallows, Mumma!

Ska packa ihop inför seriespelet nu innan jag slänger mig i säng, kommer nog inte orka läsa mer än en sida i mina tidning jag köpte idag, frågan är om jag kommer ta mig tid att läsa den senare?
Blir till att gå upp tidigt imorrn, parkeringen går ut 07.00- det är nytt! Jag orkade inte parkera bilen vid min vanliga parkering när jag ska iväg tidigit imorrn. Blir frulle hos Ellen vid 07.20-07.30 imorrn.

Grattis Tyskland, synd bara att jag heja på Turkiet!
Sov gott, natti natt!

Seriespel på G


Midsommar är förbi och jag testar att starta en ny blogg.

Onsdag och jag ligger  i sängen och slappar efter lunch hos mamma i Ljungskile.
Ska strax åka ner till Gbg och äta middag med mina kära klasskompisar, Anna, Linnéa och Lisa.

Midsommar var mysig, firade med tjejerna hos Hannas pojkvän Oscar på restenäs (Ljungskile), silllunch, fotboll och sen var det grillning på kvällen och därefter kubb. Midsommardagen firade i smögen med min käre vän Erik från de småländksa skogarna och hans härliga vänner, lite lekar och lite sprit- en mycket fin kväll/natt.

Idag är det match, Turkiet mot Tyskland, spännande. Turkarna tror väl som vanligt att dom kommer att vinna på straffar, vi får väl se hur det går, kan man ha maximal tur så länge som till final?!

Det blir till att sova en natt i Gbg inatt innan det är dags för inspel inför seriespelet i Falkenberg fre+lör.
Det känns som vi är taggade som få!

Nej nu ska jag packa ihop mina grejer!

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0