Hemmakväll

Rebecca har flyttat in idag, just nu är hon och hämtar sin säng hemma i Munkedal, kul med lite sällskap i lägeheten. På måndag börjar allvaret och vardagen, längtar allt lite.

Är hemma ikväll, är dödstrött efter allt jobb, började 8 imorse, pust! Sista dagen imorrn, ska jobba12-16, sen har jag lovat mig själv intensiv golfträning med mycket fokus så jag ska lägga mig tidigt.

Vad gör ni ikväll?
Nu ska jag springa och hämta min pizza på Cyrano, mumma!

Fullt upp




Foto: Top Model

Sorry, jag har haft fullt upp.
Körde hem från Sthlm i måndags och i tisdags var det golfträning hela dagen. Jobbar ons-sön denna veckan, vår golfrea började igår så jag hade fullt upp, en riktigt rolig dag på jobbet. Gillar att ha och göra!

Sitter och päser framför tv:n, börjar 10. Åkte och tränade golf direkt efter jobbet igår så det känns i kroppen att jag höll på hela dagen igår. Har fastnat för Top Model som går varje morgon på 3:an mellan 9-10.

Idag åker min fina klasskompis Anna till Valencia, hoppas du får det underbart!

Får se vad kvällen kommer att innebära, det var prat om fest med tjejerna från Ljungskile, det var ett tag sedan jag såg dom nu! Vad gör ni i helgen?


Zzzz....

Hem från Sthlm och tävlingen. Tyvärr levererade jag inga resultat.
Återkommer imorrn med uppdatering,

 Natti natt!

Igår..



På lunchen igår (jobbade på Stadium) fick jag en glad överraskning. Evelinas (mina förra sambo) lillasyster ringde mig och bjöd mig på hennes kalas igår kväll. Stina fyllde 9 år och hade bestämt att fira sin dag hos Evelina & John. Så jag begav mig dit efter jobbet, det tog ett tag. En jättafin lägenhet och det verkar vara ett bra område, så nu slipper jag vara orolig ; ) En mysig kväll med korv och chokladmousse, mumma.

Idag blir det till atta städa lite, vet inte vad vädret kommer att tillåta, hade tänkt att spela lite golf men vi får se, träna golf ska jag göra iaf, det är ju tävling i helgen!!!

Vad gör ni idag?

Nya chinos



Har köpt nya chinos, 3 par...hmmm ett par från nümph, och 2 par från Gina Tricot (199:-/st). Har tyvärr ingen bild men jag kikade på Nümphs hemsida, schysst sida och snygga kläder. Ta dig en kik!

Har kommit tillbaka till Göteborg ikväll, har varit i Ljungskile och vilat och lirat lite golf. Imorrn blir det jobb på Stadium, torsdag blir en mellandag, innan det bär av till Sthlm på fredag och golftävling.
Var och åt middag i Stenungsund med min kära vän Clara ikväll, det var mysigt. Ser henne inte så ofta, hon har pluggat i Linköping och nu sticker hon till Umeå och kärleken ett år.

Dags för att sova!


OS



Shit det händer grejer i OS. Phelps (bilden) har tagit sina 8 guld, Bragd! Kallur är vidare, Holm är vidare, Bolt har tagit guld på 100m- nytt världsrekord på 9,69- Shit! Jag älskar sport, tv när det är som bäst!

Har varit ute och lirat 18 hål med mamma och Stig, ingen score att skryta med, -2 första 9 iaf. Svingen kändes bra, igår spelade jag 9 hål på kvällen, det var 4 veckor sedan sista. Känns bra att vara tillbaka på banan, handleden känns lite stel men det funkar,  har tigerbalsam på nu. Ska nog ner och träna lite en stund.

Har ni haft en bra helg?

TENTA

Nu är det dags.

TENTA IMORRN, afropower idag!



Är hemma och äter lite lunch.
Sitter i skolan och försöker få in det sista innan tentan imorrn!
Var hos doktorn förut med handleden, han hittade inget, SKÖNT! antagligen är det en överansträngning, så nu ska det tränas både golf och muskler i handleden!

Tog en kaffé med Hanna förut i solen, shit det är ganska varmt idag. Att vädret kan svänga så!
Berglinds sista dag på jobbet idag, hur känns det?

Tänkte att jag ska röra lite på mig idag, har varit ganska trött några dagar så jag tror jag behöver tillföra kroppen lite energi genom afro power, vill ju vara pigg imorrn!

Vad gör ni idag?

Redan i säng



Klockan är 21.30 och jag ligger redan redo i säng för John Blund.
Är dödstrött, har jobbat på Stadium från 10-19 idag, och ska upp vid 7 imorrn för jag har ju fått tid hos en ortoped.
Tilda kom förbi och sa hej förut på jobbet, det var roligt har inte sett henne på ett tag.

Tanken var jag att jag skulle ha gått till Hamngatans säsongsavslutning ikväll men jag känner att jag behöver sova ordentligt för att orka med finslipet inför tentan på lördag.

Var snack om Australien och tältning på jobbet idag. Usch jag fick klaustrofobi när jag gjorde Fraiser Island (världens största sandö) men jag har fina minnen från den ön också. Här är en bild på mig och Yvonne, saknar dig om du läser detta!

Världsklass



Var på Batman, "The dark knight", igår! Filmen var helt gudomligt bra, Se den!
Den var 2,5 h och den var lika spännande hela tiden.

Dags för tentaplugg, undrar om det kommer mycket regn sen, är sugen att åka och träna i eftermiddag.

Regn


Foto: The Sartorialist

Fastnade för den här bilden hos The Satorialist. Sköna killar.

Var i skolan vid 9 imorse, skulle ha varit där halv men Daniel som jag skulle plugga med försov sig så jag slappade i soffan lite längre och kollade på sammandraget från simningen. Simning är verkligen underhållning på TV, love it!
Blir nog bio ikväll, Batman, äntligen, har velat se den länge. Den ska ju va superbra!

En dag som caddie



Idag gjorde jag debut som tourcaddie...var kanske inte så seriöst som det låter. PGA (proffessional golfers association) väst hade en tävling för medlemmar, dvs tränare och proffs. Det krävs lite resultat för att komma med där vilket jag inte har än så jag fick nöja mig med att vara caddie. Det var riktigt kul, fick se spelet ur en annan synvinkel.

Var i skolan 08.45 idag och fick en hel del gjort idag på förmiddagen, riktigt nöjd. Tentan kommer allt närmare, lördag 09-14, då är det dags, "handel & transporträtt". Imorrn blir det plugg hela dagen, funderar på om jag ska jobba på stadium ngn dag kanske, hmmm kan inte bestämma mig om jag ska plugga alla dagar elle ej.

Vad har ni gjort idag?


Lite sjuk


Foto: Peacock Dinner Club

Jobbade på förskolan igår, superkul och supermysigt! Har jobbat en hel del med det i vår på Gustaviskolan vid Grönskastorget. Men igår var jag på ett nytt ställe, Nallen. Det ligger uppe på Kungshöjd, det var bara 10 barn igår så det var ganska lugnt men såklart var jag supertrött när jag kom hem. Vaknade natten till igår och kände att jag yrade lite. Så efter att jag slutade igår damp jag ner i sängen och där ligger jag fortvarande typ. Blir nog inte många knop gjorda idag.

Förresten var vi på "Hamngatan" i torsdags, var där ganska kort för jag var redan då hängig men fräscht ställe!
Way Out West är det alla går på i helgen, spelningar i slottskogen men så rolig är inte jag, h

3:e idag



Har upptäckt photoshop!
Denna lampan har jag suttit och tittat in i hela dagen, har suttit på en utav ballkongerna och fått en massa gjort!
Känner mig lite hängig men det blir nog till att ta sig en vända på stan, har hört att Hamngatan ska vara bra, Peacocks uteservering.

Dom ringde från en förskola förut idag, ska jobba 8-17 imorrn, ska blir superroligt! Men det var ett tag sedan nu så jag kommer väl att vara dödstrött!

Wow....



Är inne på andra filmen med Columbus Short nu, han är het!

Torsdag



Still in bed!
Har precis sett färdigt en film "stomp the yard", killar som stompar/steppar och såklart en kärlekshistoria.

Har känt mig lite hängig så jag försökte sova ut idag, sov till 9 så jag hoppas att jag inte ska somna över böckerna sen. Har ringt och fått en tid på Ortopedhuset nästa fredag, någon ska kolla på handleden. Nu när jag sitter i skolan känner jag av det ännu mer och att den blir överansträngd.

Var på Flatön igår hos min moster. Hennes son och hans familj var där, det åts middag och badades.
Dags att hoppa in i duschen och gå till skolan, vad gör ni?

Nya fotoramar



Var uppe med tuppen idag kändes det som, fast klockan var faktiskt 8.
Var i skolan vid halv 10 och fick en hel del gjort. Sen tog jag och Daniel oss en sväng på stan, inhandlade 2 nya fotoramar på Granit. Älskar den affären. Nu slappas det i soffan, det blir "allsång på skansen" & "morden i midsomer"  senare.

Tentaplugg starts today!



Nu är det dags för mig att resa mig ur soffan och gå mina "300 m" till skolans bibliotek.
När jag väl har börjat kommer det att kännas lättare.
Olivia fyller år idag (tjejen i höger i svart) grattis grattis!

Regnet vräker ner....usch jag är trött. Längtar efter tävlingar och golfträning!
Vad gör ni?

Vackert



Josefine tipsade om Melissa Horn, det är såå vackert!
Kolla in henne!

Trött, var ute igår på Casa Nostra i Linné, efter det var vi en sväng på Bitter och sen tog vi oss vidare till Lounge.
Idag har jag jobbat och HANDLAT MAT- har längtat efter det. Har precis ätit paj, sällskap av Daniel.

Har ni haft en fin helg?

Wow...



....jag kan inte fatta att tjejerna i Pussycat Dolls 2 kan göra det dom gör på allvar, borde ens vara värdt att skriva om.

Är tillbaka i gbg, Berglind och jag har hängt i min soffa nu på eftermiddagen, Daniel kom förbi och sa hej och sen kom Rebecca (min blivande sambo) med sin trevliga grabb Steven förbi och kollade in lägenheten.

Ikväll blir det middag i Linné med Linnéa, min klasskompis, och hennes tjejkompisar. Ska bli mysigt, blir nog häng på magasinsgatan sen. Magnus & Magnus är en favorit om vädret tillåter!

Ensam i Gbg



Strålande sol idag också!
Undrar om det var sista dagen?! Vaknade 08.15 och smög ner till puttinggreen och puttade och chippade en stund, skönt att bara få hålla i klubborna. Sen var mamma och jag och handlade, innan det var dags för stranden ; )

Har precis ätit middag med mamma, Stig och moster. Imorrn ska jag ner till gbg, har längtat ner nu i några dagar. Eve flyttade ut idag och ihop med John, dom kommer säker få det toppenbra men jag kommer att sakna henne galet mycket!
Så nu bor jag ensam i en månad innan Rebecca flyttar in den 1:e september.

Vad händer i helgen?

RSS 2.0