Färg...



Jag älskar färg på mina kläder, ni som känner mig vet! Jag försöker fylla garderoben med lite svarta basplagg men jag är ganska kass på det!... Hittade denna bilden hos The Sartorialist. Bilden lyser verkligen Milano och Italien.

Idag fick jag ett sms från de småländska skogarna, jag är bjuden på Riddarbal nästa helg hos min fina vän Erik. Kul och spännande!

Har varit på Returvaruhuset med min mor idag, ett nytt "nattygsbord" (vad heter det egentligen?!) och en fin lite stol samt några som ateraljer. Sen blev det lite inhandling av ett par nya tygskor och nya underkläder....usch idag har pengarna försvunnit, en ny framruta var inte billigt!

Nu är det dags för sporten!

Hittade....



Surfade runt och hittade en ny sida; Feedshion. Kolla in så förstår du själv.
Bilden är genom Feedshion men är tagen av The Sartorialist.

Ännu en solid dag idag, jippi! Hanna kommer till Ljungskile och ska hänga med mig på Kungsparken, me like! Sen kanske det blir picknick med Berglind.

Har äntligen fixat mig en tid hos en arbetsterapuet, ska dit på torsdag och se om jag kan få ett handledsskydd.
Ska lämna in min bil imorrn, framrutan ska bytas! Härlig utgifter.

Suck



Helene Alfredsson vann Evian Masters igår, skräll! Hon är 43 år och det hon har gjort är fantastiskt.
Jag vill inget hellre än att träna och spela golf nu...!

Jag njuter!



Äntligen känner jag att jag slappnar av och kan njuta av att inte göra någonting.
Min handled är fortvarande ganska kass, den är stel varje morgon och svullnar upp ibland vilket gör att jag får hålla mig ifrån mina golfklubbor ett tag till. Var nere och puttade både igår och idag för att stilla mitt samvete.

Var inne på Fjordfestivalen en sväng i fredags med Berglind. Shit jag börjar bli gammal, kände mig gammal när jag såg alla 16-17 åringar som sprand in och ut från stället. I Uddevalla går alla till samma ställen i princip.

Har hängt på stranden hela dagarna nu när solen har varit här, underbart!
Vad har ni gjort?

Käringön igår och beachen idag!



Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade, befinne mig i Ljungskile och roar mig med annat.

Kom till Ljungskile och mamma & Stig i tisdags. Igår lyxade mamma och jag till dagen och stack till Käringön. Ellen i mitt damlag jobbar på Petterssons krog ute på K:ön så vi passade på att prova deras fisksoppa till lunch, mumma! Sen somnade vi på en klippa och brände oss lite här och där. På kvällen var vi på Flatön på middag hos min moster.

Idag har jag hängt på stranden med min svägerska och brors döttrar. Fick bland annat en manet i ansiktet när jag låg och flöt, dt ni! Åt dessutom middag hos dom, makrill- MUMS! Har druckit lite öl med Berglind och Lenin på gklubben ikväll, dags att sova strax känner jag! Imorrn blir det stranden, vad gör ni i solen?

Natti natt- bilden är på Käringön!

Ny kalender



Tänkte att jag behövde styra min planering lite grann så jag skaffade mig en ny kalender igår.
Hade en dag på stan med Kristin igår!  Sen på kvällen var jag hemma hos henne och kollade in hennes nya lya i Sandarna, jättemysigt. Lenin slöt upp för middag också.

Ska strax ner och hänga tvätten. Sen blir det till att städa och packa ihop, Ljungskile står på planeringen idag!

Tentaångest



Usch, jag vill inte gå ur sängen. Jag vet att jag måste ta i tu med ett gäng saker bland annat fixa så jag får skriva tenta i Handels och Transporträtt den 16:e augusti, har den efter mig för jag spela tävling den vecka då den skrevs.
Kanske lika bra att hoppa in i duschen och ta tag i dagen....

(bild, Handels biblioteket)


En dag i sängen..



En seg dag idag,...mesta delen av tiden har spenderats i sängen!
Evelina och John kom hem vid 16 tiden så jag har "äntligen" fått lite tid tillsammans med dom.
Det har blivit ett gäng heroes avsnitt också....

Jätterolig kväll igår! Johan och jag gick till Lilla London (Valands restaurang) och åt tillsammans med Lerjedalens GK:s herrelit, Delsjöns damer och herrar var också där. Sen gick vi till trädgårn där även Ale och Hultas herrelit var. Massa dans och tyvärr massa sprit....men roligt var det!

Imorrn ska jag till Kristin (bild) och kolla in hennes nya andrhandslya i Majorna, kul att ha tid över nu för sina vänner!
Vad har ni gjort i helgen?


Bloggkoll

Nu finns jag på bloggkoll.se!

Om man är medlem där så får man uppdatering om när olika bloggar har nya inlägg, smidigt- Anna som tipsade!


Grattis Gräppås



Nope, det gick inte hela vägen. Vi (Orust tjejer) kämpade tappert men det räckte inte hela vägen fram.
Jag hade 78 slag idag, 6 över första nio och sen på par hem, dvs jag spelade bättre dom sista nio hålen.

Gräppås spelade bra golf och vann ganska överlägset!
Vi kom trea strax efter Göteborgs GK.

Trött efter dagarna, att vara ute mycket under dagen och sen upp tidigt på morgonen tar på krafterna.
Nu verkar det som jag har några veckor ledigt, dvs tid över för mina vänner : )
Ikväll ska jag ut med Johan (Blixt) och äta middag sen får vi se om det blir utgång, imorrn har jag iaf ledigt!

(bilden är Gräppås GK)

Seriespel, omgång 2




Dags att packa väskan och äta frulle, inspel på Sjögärde GK står på schemat idag.
Imorrn börjar seriespelet. Vi leder med 5 slag inför sista omgången, vinner vi blir det Elitserien, håll tummarna!

Nef var kul, och ja jag är galet trött!

Nef



Regnet öser ner, väntar på att det ska sluta, ska ner och äta lunch på "Deli and coffe" hade jag tänkt.

Verkar som det blir Nef ikväll och deras sommarclub
Vad gör ni idag?

En sväng i stan



Så då var jag i Göteborg en sväng.
Kom hem till Ljungskile igår och sov hemma hos mamma och Stig en natt.

Idag har jag spelat 2 genereationer med min mamma i Ljungskile på Lyckorna Golfklubb. Vi slog vart annat  slag och slrapade ihop 40 poäng och kom 2:a! Så vi vann var sin Gortex jacka, det var Gortex som sponsrade (har ju precis köpt en jacka) men det var bara att tacka och ta emot.

Körde till Göteborg nu på eftermiddagen, skönt att sova i min säng 2 nätter!
Nu blir det till att slappa i lägenheten ikväll och kolla på allsång på skansen.
Imorrn ska jag njuta av en golffri, ledig dag och sen förhoppningsvis njuta av lite vin på kvällen med mina fina vänner.

På torsdag drar golfen igång, det är seriespel igen denna veckan!

Det gick inte...



Nej, denna gången var det inte min gång. Missade cuten med 4 slag, så jag kan inte säga så mycket. Jag hade varit tvungen att gå +3 idag och jag gick +7. Nerverna var både på insidan och utsidan. Nu är det bara till att hem och träna och hitta rätt fokus igen.

Delar med mig av en bild från Fraiser Island, klockan var 5 på morgonen och det var soluppgång, underbart!

Vad har ni gjort idag?

Fokus



Andra dagen på tävlingen idag- idag är prioriteringen FOKUS!
Tiger har det och jag vill ha det.....

Solen har kommit fram, går i sista bollen idag 12.50.
Nu är det bara till att tuta och köra!

Lustigt

Jag sa: "Det värsta jag vet är när filmen på bio tar slut och alla ska stressa iväg, då blir jag nervös (det är nästan så jag blir nervös när jag känner att filmen håller på att ta slut)

Pappa sa: "Är det det värsta du vet? Det värsta jag vet är bussar, tält och draglift"

Typiskt familjen Alvén

+6, det ska jag vara glad för...



Idag har jag spelat slarvig och dålig golf, dåliga beslut!
Efter 4 hål verkade mina nerver vara försvunna, kämpade som ett gnu för att hitta dom och fann dom på 18 så nu kanske vi kan spela tillsammans och inte var för sig, alltså jag och mina nerver!

Ligger delade 38:a och jag borde dunka skiten i banan imorrn och ta några placeringar imorrn!
Keep you updated!

Vad har ni för väder?

Åbo



Framme i Åbo.
Färjan gick bra, även om jag inte sov lika djupt som jag brukar.
Igår när vi kom framme åkte vi och kollade in hotellet men vi var tidiga så rummet var inte färdigt, bor schysst mitt i city på Scandic Plaza. Så vi åkte till golfbanan och åt frukost och spelade in banan. En naturskön bana som är i riktigt bra kondition, dvs skicket på banan är riktigt bra. Spelet kändes bra, mitt problem nu är handleden, den värkte i slutet av rundan och var rejält svullen på kvällen, den ska få vila ordentligt idag tänkte jag.

Idag blir det till att träna lite och kanske lite shopping ; )
Imorrn är det första tävlingsdag!

Ha en fin dag!


Finland



Hej, har precis varit ute och spelat 18 håls golf med pappa och Gerd.
Dags för lunch nu sen blir det till att stryka och packa ihop, ska vara vid färjan klockan 19 ikväll,

Längtar



Känner att jag börjar få Gossip Girl abstinens..
Att jag ska behöva vänta ända till september känns som en pina, just love it!

Regn



Regnet vräker ner, det är just sådana stunder när det vräker ner som Azorerna kommer tillbaka till mina tankar. 
Snacka om att regnet kan vräka ner där ute i Atlanten....

Tillbaka på Värmdö



Åkte in till Sthlm i lördags kväll och mötte upp några av dom andra golftjejerna. Sandras kompis hyr en lägenhet på Odenplan där vi hade bestämt förfest. Jättemysigt, mycket tjejsnack och lite golf.
Därefter tog vi taxi in till Stureplan och kollade runt vart vi ville gå, kravet var kändisar och schlager, kan ju säga som såhär, kravet kom inte från mig. Vi slutade iaf på Café Opera, varken schlager eller kändisar men ett gäng hockeyspelare fann vi iaf, inte helt fel. När vi kom ut från stället hade Sanna och Sandra raggat upp en vit lång limo som körde tjejerna hem, själv gick jag med hockeyspelarna och åt nattamat.

Igår åt jag frukost med Cecilia Hammar, barndomskompis från Ljungskile och hennes kille James som jag inte har träffat innan, en väldigt trevlig och rar kille. Sen mötte jag upp hockeygänget vid Slussen och åkte Djurgårdsfärja ut med dom till Vasamuséet, har varit där förut och kan lätt tänka mig att åka dit igen, riktigt sevärdt museum.

Kvällen spenderades på Kungsholmen tillsammans med Magnus min kollega från Azorerna och hans kompis Henrik.
Vi kollade på rysaren i Wimbeldon, finalen mellan Federer och Nadal, 4 timmar och 47 min höll matchen på, otroligt!

Nu blir det en lugn slapp dag i regnet, mysigt!





Sthlms nattliv



Kom 29:a totalt idag och 24:a utav proffsen så det blev 3000 kr in på kontot.

Nu är det snart dags att svira om och ta sig in till stan, blir utgång med golftjejerna ikväll och sen fikatime med gamla vänner i stan. Är du i sthlm, hör av dig!

Kram

Vidare



Nu är det klart, cuten gick på +11, dvs alla som hade bättre än 11 över par får spela imorgon också. Dessutom är man garanterad pengar om man går vidare till sista dagen, lucky me!

Ska gå ut 08.18, dvs upp före tuppen igen vid 05.00!
Fick den här fina bilden av vår coach idag, den är tagen efter sista dagen på seriespelt. Mycket golf nu men det är vad mina dagar består utav just nu, sov gott!


Det gick bättre idag!


Idag tror jag visst att värmen som var i Gbg igår har kommit till Sthlm.
Startade klockan 08.00 imorse, tidigt!, men jag det är jag tacksam för nu. När vi traskade ner mot 18 green blåste det galet mycket, vilket har gjort det svårt att spela bra nu på eftermiddagen. Mycket motvind i början på rundan!
Jag gick 3 slag bättre idag och ligger på +11 totalt, som det ser ut nu får jag spela imorrn. Det är 30 proffs och de amatörer som är bättre som går vidare, och lika resultat såklart (jag har proffs status).

Än är det inte klar, vi får se om en stund hur det har gått.
Idag hade jag vit piké och kjol, tyvärr ingen kamera.

Have fun at Bruce!

Första dagen ...


Första dagen på tävlingen idag. Jag hade 77 slag vilket är +7 och jag ligger delad 36:a av 98st, imorrn spelas andra rundan och det då det bestäms vilka som ska få spela på lördag. Banan passar mig men mitt huvud spelade mig ett spratt, imorrn kommer jag!

Går klockan 08.00 imorrn, första bollen. Det vill säga att vi får åka 05.30 imorrn och gå upp 04.30!!
Visar vad jag hade på mig idag, en klänning ur stadiums golfkollektion.

Har fastnat ...



Har fastnat i den här boken, rekommenderar (om du spelar golf vill säga)...
Den hjälper mig att sätta egna mål och ger mig idéer om hur jag kan nå dit jag vill komma på det enklaste sättet.


Trött...



Ligger i sängen och det känns som jag kommer ligga kvar här ett tag, får väl bege mig till affären om en stund och handla, nötter och mackor inför tävlingen imorrn.

Har varit på klubben (Wermdö) och tränat på förmiddagen, puttning och range. Hjälpte Gerd lite på rangen innan det var dags för lunch då pappa anslöt. Nu slappas det med hjälp att tittande på "Heroes", jag har fastnat helt!

Vad gör ni idag?

Inspel



Regnet vräker ner, sitter hos Gerd (pappas tjej) på Wermdö, bor här nu när jag är uppe för tävlingen, helgen blir nog i stan. Har varit på Kungsängen och spelat in banan, vi klarade oss från regnet, underbart.

Det känns som om banan passar mig bra, sjukt smalt på vissa ställen. Det ända kan vara att den är ganska lång på vissa ställen men jag försöker tänka att det är samma för alla.

Nu ska jag lägga ifrån mig datorn och njuta av tidningar, passar på när regnet är på besök.

RSS 2.0