Jul..

Åker till Ljungskile imorrn för julfirande.

God Jul

Jul, har vi förstått det?!


I got it!
Idag fick jag inbjudan till Spotify av min vän, Marko- tack!
Fantastiskt bra musikprogram på nätet och Lagligt.

Hoppas ni har en fin 4:e advent.
Har hängt på "egg and milk"- american pancakes- fixat färdigt min julklappar...och lite annat.
Det blir tvätt och löpning idag.

Åter igen. Vart är världen på väg- Malmö, hyrsläp som tänds på och polis mot ungdomar- Aten är lugnare men inte bra. 2 döda danska "soldater" Afghanistan, och en finanskris som är skapad av fiktiva pengar (som det stod i DN idag "Arbetsförmedlingen är i högkonjuntur"- kanske det är just där som dom kommer behöva folk nu, ironiskt nog).
Tänd ett ljus och ägna en stund åt någon annan än dig själv, det är ju faktiskt Jul.

Jullekar


Igår var det julmys med Ljungskile tjejerna, kom hem med "fia med knuff" efter en julklappslek.
Riktgt nöjd, mellandagarna är räddade ; )

Det råkade bli utgång en sväng igår också, tanken är att det är ikväll den stora kvällen ska äga rum. Utgång med klassen och förfest här, ska blir kul- vi behöver det! Dags att stiga upp ur sängen (12! suck) och äta lite innan 4 timmars föreläsning.

Mörker och mys


Tentorna är över för det här året och nu är det roliga saker på schemat....
Ikväll blir det julklappsbyteslek och julmys med klassisarna..

Dags att kila, ska hinna lägga på mina julkort på lådan också.
Hoppas ni har en fin kväll.

Tokladdad, redan!



Löpningen håller i sig.
Idag sprang jag 7 km, det går bättre och bättre...och snabbare och snabbare ; )
Är redan tokladdad inför Göteborgsvarvet!

Mattetenta idag, det ska nog ha gått bra.

Äntligen har jag börjat köpa julklappar, hur går det för er med inköpandet?
Skönt med lite ledighet denna veckan, längtar hem till Ljungskile nu, har gjort det ett bra tag!

Vadå okej?



Ibland säger jag saker som låter annorlunda än vad jag egentligen menar, dvs grodor hoppar ur min mun.
Från och med nu ska jag träna på att hålla dom inne.

Söndag och 3:e advent



Pratade med min far förut, han kollar på resor.
Bland annat pratade han om att åka till detta hotellet (bilden). Sheraton på Gran Canaria, som ligger vid Salobre Golf Club. Hotellet var inte klart när jag jobbade på GC men dom verkar ju ha "fått till det".

Sitter vid köksbordet med gamla mattetentor, Karin kommer strax...då ska jag ta tag i detta....
Ha en fin söndag!

Grattis Kevin...eller?



Då var det klart, Kevin vann. Och vad händer nu?
Idol är ett konstigt "fenomen", vi kollar, vi pratar, vi skriver- om det. Men nu när finalen är föbi så glömmer vi och det gäller även deltagarna. Varför är det då så viktigt att vinna? Många säger ju att 2:an ofta är den som får störst framgång?!

En knepig dag idag, blandade känslor har förtrollat min dag.
Spenderade kvällen hos min förra kombo, Evelina. Julbord och vänner ...samt "På Spåret" och lite sång från Kevin och Alice. Jag råkade svara rätt på en fråga på "på spåret" på 10 p utan att svara på rätt grej. Kände mig smart i 10 s innan jag insåg att jag hade tur...men tur är roligt, tur mår man lite extra bra utav.

Nu blir det sängen, ska läsa lite först. Läser "Påven Johanna", förtrollande bra.
Blir till att stå i en magnifik Stadiumkassa imorrn och trolla fram leenden på glada kunder....sov gott

JULKLAPPAR



Foto: The Selby

Panik, jag har ångest för att andra människor har ångest för att dom ska köpa julklappar till, mig, hängde ni med?!

Skola om 30, dags att duscha, ciao

Bara finanskris?


Foto: The Selby

Vart är världen på väg? ...läs det här!

Våldtäkter i Kongo. Är det så att vissa män fostras in i ett maktbegär som resulterar i galenskap? Förstår vi egentligen hur långt vi har kommit i vår utveckling i norr om man ser till vad som händer i Kongo? Det som händer i Afrika har hänt i Europa också, men det var länge sedan och vi verkar okunniga, för när vi läser om det tänker vi "det var då"eller är det så att vi förtränger det som är jobbigt?. Varför fortsätter våra liv som om ingenting har hänt?, händer det för mycket saker så att vi inte "orkar" att bry oss? Kan det vara så sjukt att mitt fråga stämmer?

Grekland, vad händer? Vad vill dom ha ut av det hela?

Bombay, behöver man vara rädd, kommer det någonsin sluta? Växer kriget eller krymper det?!

.....och vi oroar oss för om aktien står i 18,92 eller 18,97. Jag vet att vi lever i skilda världar men hur länge ska det behöva vara en ursäkt?

....


I love Chuck Bass
Varför gillar man dom man egentligen inte vill gilla?!

Måndag och trött efter helgen, en händelserik helg.

Imorrn kommer mor min till stan, ska bli mysigt.
Sov gott

Mot Småland


Bilden föreställer Ramkvilla, det ligger mitt imellan Växjö och Vetlanda, tåget går 17.50 så jag ska strax bege mig. Planen har ändrats många gånger men nu åker jag iaf! Kan behöva det, tentan var svår!

På Söndag komma Anna hem, välkommen hem du är efterlängtad!

Läste på Josefines blogg att deras affär har blivit rånad i Ljungskile. Första gången på 33 år, helt sjukt. Hoppas att dom får fast idiotien. Artikel finns att läsa här!

Ha en fin helg.


Tentadags imorrn...


Foto: The Selby

Hemma efter en löprunda med Rebecca, skönt att få lite syre.
Blev det sista tentaplugget idag inför morgondagens stora test i bokföring, ge mig en tanke mellan 9-14, vem vet det kanske avgör ....

Dusch och sen bed.

Tisdag, regn och bokföring..

 
Foto: Jak and Jill

Vad på väg att skriva att " det inte har varit många knop gjorda" idag men det stämmer inte!
Bara det att det känns som om jag inte gör något när jag sitter i skolan och pluggar, inget liv utanför skolans dörrar vill säga. Jo jag vet folket på Chalmers har det så hela tiden men det vill inte jag. Jaja, hoppas på ett G på torsdag, vår kära lärare har iaf skrämt upp oss ordentligt med att 50% kuggar på första försöket.

Surfade runt lite och fann en Jak and Jill, kul inspiration. Älskar tjejen på bilderna ovan, AgynessDeyn, modell med egen stil.

Fick mig ett kärt skratt när jag läste på Josefines blogg förut, tack.

Nej nu ska jag ta och hångla med John Blund,ciao bellos!

lovely..



Foto: The Sartorialist

RSS 2.0