Första advent




Kan inte påstå att jag har haft någon mysig dag idag men jag har överlevt.
Satte mig i skolan vid 10.30 och kom hem 20.30, sprang en sväng och sen hade jag en fin pratstund med Rebecca och Steven.

Idag bjuder jag på en bild från Acne.
För 1,5 vecka sedan hade vi arbetsmarknadsdagar på skolan och då var Micke Schiller där, vd:n för Acne. Jag är fantastiskt imponerad av deras företag, deras expansion runt omkring i världen. Wow, dom har verkligen lyckats. Dom finns på alla de stora modevaruhusen runt omkring i världen...vilken resa.

Idag blev en kille mördad i Gbg. Dom hittade honom vid 9 tiden imorsen, vid Änggården. Det ligger vid Botaniska trädgården, inte långt ifrån mig. Frukstansvärdt.! Vart är världen på väg. Vad kommer hända i Bangkok nu, kommer polisen göra något ingrepp?!

Kan vi vänta oss mer från terrorister i Indien eller är det verkligen slut på det som dom sa idag?!
Det finns mycket att grubbla över, tror jag ska stänga av hjärnan nu och somna in, godnatt....

Jag vill resa



JAG VILL RESA!
Flera av mina golfvänner är iväg i världens alla hörn på träningsläger. Måste nog medge att jag är lite avundsjuk men men, kanske är lika bra att vara hemma. Mina motivation för golf är inte på topp nu ändå.

Dags att sova strax, plikten kallar imorrn, dvs tenta.
Sprang 6 km med Rebecca i eftermiddags, riktigt nöjd.

Sov gott för det ska jag göra.

Här kommer ett inlägg...




Foto: The Selby

Då gör vi ett nytt försök.
Har varit riktigt dålig det sista.

Idag bjuder jag iaf på en bild som finns på en utav mina favoritsidor
www.theselby.com, en fotograf som fotar hemma hos folk. Annars rullar livet på, jag har tenta på lördag i Organisation (en tenta som jag skippade i september pga golf så nu får jag stå mitt kast) sen är tanken att jag ska ha redovisningstenta nästa torsdag. Så på lördag efterrmiddag blir det till att hårdplugga.

Vad har hänt? vi hade personalfest på Staenungsbaden förra helgen, alla Stadiumbutiker i Gbg + Kungsbacka och Uddevalla. Galet roligt! Igår var jag och Rebecca på julklappskväll på Stadium, jag fick med mig ett underställ från Helly Hansen hem, underbart skönt + ett ursnygg skjorta...!

Nu ska jag välkomna John Blund.
Mår ni bra mina vänner?

Tenta på tors...


Foto: Studentlitteratur

Den här roliga boken sysselsätter mig på dagarna. Har tenta på torsdag i grundläggande redovisning, iof tycker jag det är ganska kul att lära mig ngt som är konkret. Ikväll blir det quiz i Linné tillsammans med Charlotte & Marissa.

Hade en bra helg. Linn kom ner på besök i fredags och fick med mig Mikaela och Linnéa på AW på Björns Bar i fredags, sen var det jobb i lördags innan jag gick på förlovningsfesten hos Maria M, jätte trevlig. NY inspirerad eftersom dom förlovade sig där. I söndags var det jobb och sen passade jag och Rebecca på att springa tillsammans, hon är också anmäld till GBG-varvet nu! Skitkul att ha ngn att springa med...

Nu ska jag göra mannagrynsgröt, sugen!

Ohh i Like


He's hot and SHE is hot...

Wow, var på Bond ikväll med Mikaela....kass story, men jag gillade den.

Är dålig på att uppdatera nu men har haft dålig motivation.
Hur mår ni?

Happy Halloween




1:e november.
Kom precis hem från plugg på KTB (biblioteket vid skolan) Tänkte att jag skulle försöka sova lite, sov dåligt inatt. Ska förbi på en halloween fest idag och bara säga hej, tråkigt att vara allt för trött då.
Imorrn är det sista dagern innan tenta, gäller att ha fokus hela vägen till måndag!

Vad gör ni en kväll som idag?

RSS 2.0